Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie SADM naujienlaiškis 2024 m. Departamento veiklos ataskaita
Informuojame, kad paskelbta 2024 metų Departamento veiklos ataskaita, kurioje pateikiama praėjusių metų veiklos analizė bei pagrindinių veiklos rezultatų apžvalga. Kviečiame susipažinti išsamiau https://sppd.lrv.lt/lt/administracine-informacija/ataskaitos/2024-m-veiklos-ataskaita/
Ištrauka iš veiklos ataskaitos „Vadovo žodis“:
2024 metais Lietuva susidūrė su augančiu neapibrėžtumu – ekonominiai svyravimai, besitęsianti įtampa geopolitinėje aplinkoje. Šiame kontekste socialinių paslaugų svarba dar labiau išryškėjo. Reaguodamas į aplinkybes, Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) aktyviai vykdė viešąją komunikaciją, konsultavo institucijas ir įstaigas, užtikrino įstaigų teikiamų socialinių paslaugų kokybę, kad jos būtų prieinamos tiems, kuriems jų labiausiai reikia.
2024 m. Departamentas sėkmingai administravo savivaldybių programų įgyvendinimą: teikė metodinę pagalbą ir konsultacijas priemonių vykdytojams dėl išlaidų sąmatų tikslinimo, vienkartinių išmokų paraiškų pildymo ir ataskaitų apie valstybės biudžeto lėšų panaudojimą parengimo bei administruojamų programų priemonių vykdymo. Iš viso administruota 1,4 mlrd. Eur vertės sutarčių (928). Taip pat administravo Nevyriausybinio sektoriaus programas. Administruojant šias programas, atliktas 461 paraiškos vertinimas, administruota beveik 14 mln. Eur vertės sutarčių.
Vykdant su ūkio subjektų priežiūra susijusią veiklą, atlikti 82 atitikties socialinės globos normoms vertinimai ir 31 globos centrų kokybės vertinimai, gerinant globos centrų ir socialinės globos įstaigų teikiamų paslaugų kokybę, suorganizuoti 4 konsultacijų ciklai dėl socialinėms paslaugoms keliamų reikalavimų taikymo.
2024 m. pasižymėjo naujos reikšmingos veiklos startu - Departamentas pradėjo vykdyti „QualityRights“ programą, kuri padeda užtikrinti žmogaus teisių apsaugą ilgalaikėse senyvo amžiaus asmenų ir neįgaliųjų įstaigose.
Departamentas sėkmingai tęsė 2023–2025 m. laikotarpio investicijų projektą „Socialinį darbą dirbančiųjų kvalifikacijos ir atestacijos informacinės sistemos realizavimas naujoje programinės įrangos platformoje bei socialinių paslaugų srities darbuotojų registro sukūrimas“.
Džiaugiamės matydami pažangą – paslaugų gavėjų apklausų duomenų analizė rodo, kad pasitenkinimo suteikta paslauga indeksas 2024 m. pakilo iki 8,7, lyginant su 2023 m. - 8,5. Tai rodo, kad proceso optimizavimas pasiteisino ir ženkliai sutrumpino atestacijai pateiktų dokumentų nagrinėjimo trukmę.
Sėkmingai įgyvendintas Šeimos kortelės strateginis planas. 2024 m. įgyvendinant Šeimos kortelės strateginį planą, informacijos apie privilegijas viešinimui buvo pasitelktas interaktyvus Šeimos kortelės partnerių žemėlapis, suorganizuotas iškilmingas Šeimos kortelės partnerių dienos renginys, kurio metu nominuoti ir apdovanoti labiausiai nusipelniusieji.
Departamentas buvo atsakingas už konkursų (priemonių) organizatorių projektų, atrankos (akreditavimo) procedūrų administravimą. Iš viso pareiškėjams buvo pervesta beveik beveik 14 mln. Eur valstybės biudžeto lėšų.
Itin palankiai vertiname nuolat vykdomos paslaugų gavėjų apklausos rezultatais – pasitenkinimo suteiktomis administracinėmis paslaugomis indeksas nuosekliai augo – 2022 m. buvo 9,1, 2023 m. pakilo iki 9,4, o 2024 m. siekė net 9,5.
Šiems tikslams įgyvendinti buvo būtinas ne tik aiškus veiklos planas, bet ir finansiniai bei žmogiškieji ištekliai. 2024 m. Departamento veiklai finansuoti buvo skirta 2868,0 tūkst. Eur.
Suprasdamas, kad organizacijos rezultatus lemia joje dirbantys žmonės, 2024 m. Departamentas ypatingą dėmesį skyrė darbuotojų kompetencijų stiprinimui – investavo į mokymus ir skatino nuolatinį profesinį darbuotojų augimą, stiprindamas jų administracinius gebėjimus, reikalingus veiklos efektyvumui ir pokyčių valdymui įgyvendinti.
Departamento 2024 metų veiklos rezultatai parodė gebėjimą operatyviai reaguoti į pokyčius, tikslingai valdyti žmogiškuosius išteklius ir nuosekliai įgyvendinti tikslus, numatytus Lietuvos Respublikos Vyriausybės strateginiame veiklos plane bei Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos teisės aktuose.
Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
direktorius Alvydas Masiulis